29-9 tot 10-10 - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Marloes Yperen - WaarBenJij.nu 29-9 tot 10-10 - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Marloes Yperen - WaarBenJij.nu

29-9 tot 10-10

Door: marloesvanyperen

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Oktober 2011 | Nederland, Vlissingen

Donderdag29-9; Bamisoepjes zijn toch wel lekker..

En natuurlijk was ik weer aan de schijt gister avond. Ik had ook echt geen zin in hun eten dus dacht ik laat ik is lekker een bamisoepje eten die ik van shannon heb meegekregen. Ze vonden het alleen wel raar hoe ik mijn water kookte, maar dat maakt mij natuurlijk niks uit! Moet je zeggen dat het bamisoepje toch wel lekker smaakte. Daarna lekker mijn medicijnen ingenomen en naar bed gegaan. Mijn temperatuur was gelukkig alweer gezakt naar 37.0.



Vrijdag 30-9; Inkopen doen.

Ik dacht lekker uit te kunnen slapen want we zouden om 9:00 naar Kasoa gaan om inkopen te gaan doen voor de voorlichtingen. Nou van dat uitslapen kwam natuurlijk niks terecht was mijn ozo lieve familie vond het wel leuk om om 5 uur s ochtends al muziek te draaien en lekker mee te zingen en dansen! Joh, ik lig nog in mijn bedddd!! Achja dan maar zelf even muziek luisteren. Toen het eindelijk 9:00 was ben ik samen met Abena ( mijn zusje) naar de taxistandplaats gegaan, want we moesten Annelieke op gaan halen in Aberful en dan moet er nog wel 1 plekje over zijn. Nou dat zal allemaal voor elkaar komen. Ik wachten tot de taxi vol zat, dan denk je 2 voorin ( bestuurder en bijrijder) en 3 personen achterin. Nou toen we eenmaal richting Aberful reden zaten we al met 7 mensen in 1 auto!! Maar t ging echt nog passen zei de taxichauffeur; don’ t worry! Meneer, die auto is niet groter als die ik thuis heb een peugeot 206! Maar als jij het zegt, t komt dus toch wel uit dat wij zijn afgevallen. Nou puntje bij paaltje pasten het wel. Met zijn 5en achterin en 3 voorin. Eenmaal in Kasoa gingen we eerst naar t kantoor om Macy op te halen. Want zij wist natuurlijk wel waar we alle spullen kunnen kopen. De dingen die we wilde kopen waren onder andere; 2 waskommen, zeep, handdoekjes, voetbal, a3 papier en pennen.
Liepen we op de stinkende markt om spullen te kopen, valt de regen opeens met bakken uit de hemel. Ja marloes het is nog regen seizoen. Ff gescholen in een krot winkeltje waar de kinderen gaan huilen als ze een obruni zien. En toen onze reis voortgezet. Eigenlijk zouden we het wel fijn vinden om wat lekkers op brood te vinden, chocoladepasta of weet ik het wat. Nou stad en land afgezocht maar niet gevonden! KUTZOOOOII ( sorry)
Dan maar even lekkere droge oudbakken popcorn ingeslagen. Ik nog even zakdoekjes gekocht was het water loopt uit mijn neus, leuk malaria!
Lekker kip met spaghetti gegeten en toen richting huis. Volgend weekend is het de bedoeling om lekker een weekend weg te gaan. We zitten te denken aan Accra, omdat je daar wel europees eten kan halen. Ik heb der zin in.
S avonds nog lekker naar Keri Hilson geluisterd, want die staat nou te zingen in NOXX!! Ben ik er toch nog een beetje bij.



Zaterdag 1-10; Ik dacht dat het regenseizoen ophield NA september..

Vandaag is het zaterdag, dus lekker een dagje vrij! Om 9:00 uit bed gekomen. Nu een poging doen om mijn haar te wassen, want dat is ook alweer een week geleden.. Dit is nog best lastig als je 1 emmer met koud regenwater krijgt waar de kikkervisjes in zwemmen..
Dat bleek ook maar weer, had net te weinig water om mijn haartjes uit te spoelen. Gelukkig stond mijn zus buiten het hokje te wassen en kon ik nog wat water vragen. ( hoop echt dat ik volgende week mijn haar onder een douche kan wassen!)
Om 10:00 zou Annelieke naar mij komen om tekeningen te maken in the Health Centre. De tekeningen gingen over; diabetes + hypo/hyper, schijf van 5, Kindervoeding van 0-2 jaar. Rond 14:00 zijn we terug naar huis gegaan en ging Annelieke naar haar eigen dorp zij zou een weekend in Awutu verblijven met haar gastgezin, GEZELLIG ! veel plezier..
Ik kwam een meisje tegen die waar ik ondertussen al veel meer gekletst heb. Zij wacht op haar resultaten en als die goed zijn wil ze ook verpleegkundige worden. Ze was op dat moment suikerriet aan t eten en ze vroeg of ik ook een stukje wilde. Nou een klein stukje dan, nou 1 ding is zeker het is niet goed voor je tanden, ze zit maar op een stuk van bamboe te knauwen en dan komt er suiker uitgelopen. Om misselijk van te worden, mja je bent in Afrika dus moet ja alles proeven.
Daarna werd ik door mijn 3 gezusters geroepen en of ik ze wilde vergezellen in de kapperssalon van zus Rebecca, snel ff wat foto’s geschoten want die kappers hierzo zijn ook niet zoals t wezen moet. Toen ging het uit het niets KEIHARD regenen echt hard hard. En dat heeft wel 2,5 aangehouden. Nou ik denk als wij dat thuis hebben dat we zeker lekkage hadden gehad. Ik heb dus ook lekker 2.5 uur tv gekeken, in ieder geval dat was de bedoeling maar die verdomde stroom viel natuurlijk weer uit..
’s avonds heb ik rijst met vis op en daarna naar mijn bed gegaan.
Kreeg ik toen ik in bed was een smsje van Abigail ( verpleegkundige van de health centre). Hoe mijn dag was en dat ze vanmorgen langs was geweest om me mee naar Accra te nemen! Wel verdomme hoe kan dat dat ik dit niet wist! Bleek dat mijn familie dacht dat ik nog aan t slapen was, nou volgende week klop je eerst maar is op mijn deurtje! Ahh volgende keer beter..



Zondag 2-10; AMEN

Aah ik heb vannacht toch hoofdpijn gehad. Maar ik had beloofd om dit keer wel mee naar de ozo leuke kerk te gaan. Dus mijn mooiste jurk aan getrokken en hup naar de kerk. Gelukkig regende het onderweg, want het is echt nog een pokke end lopen! Julius van 3 jaar pakte mijn hand en hebben heel de weg samen gelopen, snel ging het natuurlijk niet want hij heeft van die kleine beentjes.
Om 9:30 waren we in de kerk, BLIJKT ER NOG NIEMAND TE ZIJN! Because of the rain, jaja me neus ik had ook nog in bed kunnen liggen. Maaar marloes rustig blijven tis zondag je zit in de kerk t zal vast wel goed komen. Uit verveling zat ik maar te kijken naar een stel geiten die daar liepen. Zag ik opeens dat de geit een deur opende door er tegen aan te staan, bleek dat er 1 opgesloten zat! Zo dom zijn die beesten dus nog niet. Nou 45 minuten later kwam iedereen nog is aankakken en begon de dienst. Ik heb heel de tijd gewoon lekker op t bankje gezeten want had het gevoel dat ik elk moment wel kon flauwvallen.
Ik hoefde gelukkig geen liedje te zingen maar mocht wel het slotgebed doen;
Ik vind dit allemaal onzin, ik bid dat ik snel van de schijt af mag zijn. Dat Annelieke zich minder alleen voelt en dat deze 9 weken snel voorbij mogen zijn. AMEN
Na de kerk heeft de queenmother me nog rondgeleid in een ander dorp zodat ik nog mooie foto’s kon maken. Onder andere van een ziek kindje; de zieke kinderen krijgen hier een ketting met een kruis om. Ook heb ik een foto van een lokale mandenmaker en een mooie vlinder.
Eenmaal terug in mijn hut ff een tukje gedaan en daarna fufu gegeten MET een aqua tablet, want m’ n familie bereid het eten gewoon met regen/rivier water. Daarna de poster voor mijn zusje gemaakt ( verrassing).



Maandag 3-10; 3 keer persen

Darmen zijn nog niet wat het wezen moet, dus god heeft nog niet naar mijn gebed geluisterd! Om 5:45 werd ik uit bed geroepen omdat de Queen moeder naar Kasoa ging. Nou ff uit bed, uitgezwaaid en weer in bed! Hallo ik moet pas om 8 uur beginnen hoor.
8:30 bij het Ziekenhuis aangekomen, ligt er een vrouw te bevallen! AAH SENSATIE, Annelieke en ik natuurlijk snel er naartoe. Even om toestemming gevraagd, en natuurlijk mochten we erbij zijn. Het was het 2e kindje van deze vrouw, maar het had in het vruchtwater gepoept dus moest er snel uit! De vrouw was echt heel dun en 28 jaar oud, dat viel me dus nog wel mee. Er werd even een catheter ingebracht zonder zak eraan.. Van het woord steriel hebben ze ook nog nooit gehoord. De vrouw kreeg weeën opwekkers En na 2 keer persen was het hoofdje al te zien. Vagina werd even naar beneden gedrukt en nog 3 keer persen en het kindje was eruit. De negers kindjes zijn nog helemaal wit. Je kan wel aan de vorm van het hoofd zien dat t een neger is maar dat is het. Dit keer was het een meisje. Kind werd uitgezogen met een spuitje. Moeder was nog hevig aan t bloeden, omdat de placenta nog niet uit de baarmoeder was. Nog even extra weeën opwekkers gekregen en placenta werd uitgepoept. De vrouw was uitgescheurd de vagina werd verdoofd en gehecht, alleen kan de vpk niet geweldig hechten soms moest ze even 3 keer steken voordat ze het goed vond zitten. NOU LEKKER!Ondertussen was het al 11:00 en heb ik snel mijn ervaringen van mijn eerste bevalling opgeschreven, ik vond dit toch wel heel bijzonder. Ben wel blij dat ik gewoon in Nederland ga bevallen, want hier doe je het als vrouw zijnde gewoon alleen. Ff een kind uitpoepen en weer naar huis!
Op een gegeven moment kwamen Eric en Macy van de Dawn foundation langs om ons mee te nemen langs alle lagen en middelbare scholen. Hier werden we geïntroduceerd en werd er gevraagd wanneer we waar te recht konden om informatie te geven.
Hierna rond 14:00 richting Kasoa want ik wilde toch even weten of ik nog malariaparasietjes in mijn lichaam heb of dat ik helemaal genezen ben. En ik wil nog wel wat hebben voor de schijt want dat is ook nog niet over!
Kortom heeft het wel 3 uur geduurd in dat ziekenhuis tot dat ze een vingerprik + uitslag konden geven! Eerst was het nog zo dat de vrouw van t lab al weg was en dat ik morgen ochtend maar terug moet komen! Voel is even aan je hoofd, je zorgt maar dat het er nu is!
Ik heb ook een andere ab kuur gehad voor de schijt, joh kan geen kwaad zullen we maar zeggen.
Om 19:00 eindelijk de trotro gepakt en de jongen dacht even lekker met mij te gaan trouwen! Sorry knul ben al getrouwd, zie je me ring niet! Dat vond die toch wel jammer.
Om 19:45 met marja gebeld was gezellig!
En daarna lekker naar bed morgen alweer om 6:30 beginnen bij de Outreach.



Dinsdag 4-10; Oh oh het zal toch niet..


Bah wat had ik slecht geslapen zeg. En dan moest ik nog om 6:30 beginnen ook. Dit keer werden Annelieke en ik op gesplist. Ik ging naar het dorp Anim Akubrifa. In totaal heb ik 30 kinderen gezien die ik heb gemeten en gewogen. Daarna werden de moeders geregistreerd voor “the mobile midwife”. Dus ze krijgen een kaartje met een telefoonnummer van een midwife zodat zie die altijd kunnen bellen. En daarnaast worden ze herinnert aan hun afspraak. Dus een goede zaak.
Omdat Annelieke en ik om 12:00 hadden afgesproken om informatie te gaan geven op de scholen zijn we om 11:00 terug gegaan naar de Health Centre, omdat daar onze laptop en spullen nog stonden.
Eenmaal in het health centre, was er weer een vrouw aan t bevallen! Oke dit wil ik nog wel een keertje zien.
Er werd weer een infuus geprikt maar t mislukte dus doen we het gewoon met de zelfde naald in de andere hand. Voor deze vrouw was het haar eerste kindje. Ze was erg nauw, dus wij wisten al dat ze ingeknipt zou worden. Nou toen ze met die schaar te voorschijn kwam was ik toch wat minder enthousiast. De midwife heeft 1 keer geknipt, ze wilde het nog een keer doen , maar dat wilde de vrouw niet. Midwife duwde flink op de buik en de vagina en toen kwam het hoofdje eruit. Maar de navelstreng zat op het nekje en het hoofdje was al blauw, oh oh het zal toch niet!.. Baby kwam er uit en de midwife moest wel 2 keer keihard op de billen meppen wilde het gaan huilen, de kleur trok gelukkig ook snel bij en dit keer was het een jongentje! Het kind zal helemaal onder de huidsmeer, de midwife wist te vertellen dat het belangrijk is voor de bescherming van de huid, maar toch werd het er afgesmeerd? Lekker logisch.. De baby werd in de “couveuse”gelegd en de vrouw gehecht.
Na deze bevalling zijn Annelieke en ik naar de school in Abeful gegaan. In totaal hebben we aan 112 kinderen voorlichting gegeven, dit was best spannend want het was de eerste keer. Maar het is echt minder erg dan het lijkt!
We moesten daarna weer terug lopen naar bontrase, maar we waren zo moe. Dat we een gratis taxi hebben kunnen regelen! Daarna ff snel een koud 7upje gedronken en lekker relaxen. Kwam Christopher eraan om even aan te kondigen dat we nog ff homevisits gingen doen! HALLO BEN JE GEK, oke oke professioneel blijven. Oke maar dan wel voor 1 uurtje. Nou in totaal 70 mensen gesproken over 4 onderwerpen. Als het zo doorgaat zal ik mijn target van 6000 toch wel halen?



Woensdag 5-10; Ohh die hebben ze hier dus ook!


vanmorgen was het weer vroeg opstaan. We begonnen om 6:30 voor een outreach in Amadua. Dit deed ik samen met Abigail. In totaal hebben we 20 kinderen gezien. Ik heb alles geregistreed, kinderen gewogen +gemeten en de vitamine A gegeven.
De 20 moeders heb ik informatie gegeven over hygiene en borstvoeding. Omdat de kinderen hier bijna allemaal met de blote billetjes op t zand zitten en de vrouwen bijna allemaal al eten geven als het kind alleen nog maar borstvoeding mag. Op een gegeven moment komt er een baby van 6 weken oud, ik weet zeker dat het een pre matuurtje is. Want het weegt nog geen 2.3 kilo…. Dit kindje moest ook geprikt worden.. Nou ff om te weten ik ga hier dus al helemaal geen kindjes prikken, want dat wordt gewoon gedaan met een normale naald. En dit kindje was natuurlijk zooooooo klein en dun dat abigail het ook al niet aandurfde.
Opeens gaat er een vrouw staan en schreeuwen dat ze een slang ziet! WAT EEN SLANG, ik snel mijn fototoestel in de aanslag houden en achter het groepje aanrennen. Een man had al een stok in zijn handen. De slang zat onder het randje van de toilet, man sloeg met de stok tegen de slang. Nou toen zag ik hem denk dat hij wel 1.5 meter was en groen van kleur. Het jammere is alleen dat ik geen foto heb kunnen maken, omdat hij snel de bosjes in vluchten. En ik mag wel blond zijn maar ik ga echt niet op mijn teenslippertjes de bosjes in! Jammmer volgende keer beter.
Toen alles gedaan was ben ik naar Annelieke haar huis gegaan, want die was ook al klaar en verveelde zich ook de pleuris. Annelieke was nog niet geariveerd dus even wat foto’s in haar dorp gemaakt. Zag ik opeens een geitenvelletje liggen, oke die zal Annelieke vanavond wel eten. Daarna even een tukje gedaan en om 13:00 hadden we een afspraak in de Amadua school. We hebben weer informatie gegeven over Handwassen, hygiene, malaria. Dit aan totaal 105 kinderen.
Daarna was het de bedoeling om met Christopher informatie te gaan geven in de dorpen, maar dit ging “jammer genoeg”niet door. Toen hebben we lekker aardappeltjes met cola gedronken.. Morgen weer een dag



Donderdag 6-10;

Vanmorgen om 8:00 naar het health centre, we zouden om homevisiting gaan. Eerst gingen we met zijn 4tjes. Annelieke, Abigail, Eric en ik. Daarna gingen we spiltsen. Ik ging met eric mee, bah! We hebben echt 1,5 uur bij dezelfde mensen gezeten. Terwijl hij dit ook in 15 minuten had kunnen doen! Ik denk dan echt geef je belangrijke informatie door en laat je koetjes en kalfjes verhalen achter.. Mja hij zal t wel anders vinden.,
Om 1:30-2:30 homevisiting gedaan met Chirstopher in totaal weer 60 mensen aangesproken over de onderwerpen, malaria, hygiene, handwassen en voeding. Als ik vraag aan deze mensen of ze de symptomen van malaria weten.. Zegt 8/10 dat ze het niet weten! Daar schrok ik toch wel van, want malaria komt hier heeel heeel heel erg veel voor!
’s avonds weer lekker aardappeltjes gegeten en daarna heb ik lekker met mijn liefje gebeld. Pff duurt toch wel lang. Er is nu 1 maand voorbij maar moet er nog 2…
Ohja… nu heb ik de prikpil genomen om te zorgen dat ik in dit gat NIET ongesteld wordt. Maar natuurlijk wordt ik het gewoon wel. Ben blij dat Annelieke spullen bij heeft. Aaahh zal wel door die ab kuren komen?!




Vrijdag 7-10; Oke volgende keer regelen we het zelf wel..

Vanmorgen was het de planning om van 7:30 tot 9:30 homevisits te doen met Christopher. Vandaag zal het ook druk zijn omdat het een vrije dag is voor de meeste. Nou wij stonden om 7:30 klaar. Wij lopen naar Christopher zijn huis. Is die nog aan het wassen. JA HALLO afspraak is afspraak. Eenmaal om 8:00 konden we beginnen en nu tot 10:00. Ik had er echt helemaal geen zin in, maar ik heb wel weer 136 mensen ingelicht.
Om 12:00 wilde we naar het Kantoor want we gaan een weekend weg naar Kokobrite een strand met hotel! Aah lekkkerrrr.. De Dawnfoundation zou een hotel regelen dus dat komt wel goed.
Even wat dingen doorgenomen op t kantoor en toen gevraagd naar wel hotel we gingen en hoe duur het was. Blijkt dat ze nog helemaal niet gebeld hebben, oke knakker hoop nou niet dat alles volgeboekt is! Gelukkig was het dreamhotel nog niet volgeboekt en het koste 30 cedi voor 2 nachten dus 15 euro. Oke spullen gebakt en richting Kokobrite.
Komen we daar aan zijn het gewoon kleine appartementjes. We hebben wel een douchen en normaal toilet en het bed zakt niet door! Dus prima, het zal in Nederland nog geen eens 1 ster krijgen maar ala.
s’ avonds lekker een pizza tonijn gegeten en chocolade cake! Mjam
Daarna gingen we naar een ander hotel omdat ze daar vermaak hebben, dit lag ook aan het strand en was nog geen 150 meter lopen.
Vandaag was een lokale dansgroep bezig en daarna nog een lenige clown. Was best leuk, rond 22:00 richting hotel en morgen lekker naar t strand en de kleding uitwassen!


Zaterdag 8-10; Wat een kutaap

Oke uit bed lekker ontbijten en dan naar het strand. Nou het ontbijt was alleen roerbakei met hard stokbrood. En Domme Marloes heeft haar bikini vergeten dus ik ga wel in mijn bh + boxer liggen. Joh ze denken ook dat Annelieke en ik een tweeling zijn, dus zullen ze het verschil tussen een bikini of bh ook wel niet zien.
Na t ontbijt lekker de was gedaan denk wel dat we 30 kledingstukken hadden om te wassen.
Ik daarna ff lekker een tukje gedaan, gewoon omdat het kan! Roept Annelieke opeens hystirisch een AAP een AAP! Ik naar buiten met mijn fototoestel, zit er gewoon een aap op ons bankje voren.
Daarna ff foto’s van het strand gemaakt en daarna op t strand gelegen.
Na het strand even lekker een snicker en een zakje doritos chips gekocht. Lopen we terug naar ons hotel, komt die aap opeens te voorschijn! En wilt naar ons toe komen, wij rennen gillen! Annelieke is zo slim om zich zelf op te sluiten bij de veranda. En ik stond voor het huisje. Oke was nu.. Ik heb de sleutel maar ik kan niet naar Annelieke was die stomme aap staat er tussen. Oke dan loop ik om het huisje, komt opeens die stomme aap achter mij aan. Ik rennen rennen, hoor ik boven mijn hoor een brul Blijken daar nog is 3 apen te zitten! AAAAHHH
Nou eenmaal het huisje ingevlucht en tot ons zelf te zijn gekomen. Zijn we gaan eten.
Dit keer bij het andere hotel, vis met friet en sla. Lekkerrr
S avonds naar een Reggea avond geweest was best gezellig. Zoals ik al zei vinden ze ons op elkaar lijken. Nou we komen dus ook uit Zweden en ik heet Lisa en Annelieke heeft Miriam.





Zondag 9-10; Just Chilling

Deze dag niet zoveel meegemaakt, we zijn lekker relaxt op het strand gaan liggen daarna lekker pizza gegeten en rond 5 uur terug naar huis. Jammer dat het weekend al om is!
eenmaal thuis bleek ik toch wel verbrand te zijn van 2 uur strand. Terwijl ik mezelf heb ingesmeerd met factor 25 en 50.

Maandag 10-10; Happy birthday sisterr!!

Vandaag is het 10-10. De verjaardag van mijn zusje! Nou gefeliciteerd vanuit dit warme Ghana. Kijk tussen mijn foto’s op mijn waarbenjij. Heb daar is voor je achter gelaten.

De planning voor vandaag is om zometeen naar een school in bontrase te gaan om voorlichting te geven over malaria, handwassen en hygiene.
En vanmiddag weer op homevisits te gaan met Christopher!

Een hele dikke kus voor jullie allemaal en ik ben blij dat er nu 1 maand over is. Nog 63 nachtjes te gaan.




















  • 10 Oktober 2011 - 13:00

    Joanne:

    Heey buurvrouw!

    Wat super leuk je berichten!
    Snap dat het erg lang duurt!
    maar dit lijkt me zo mooie ervaring!
    Nog even volhouden!

    Liefs, Joanne

  • 10 Oktober 2011 - 16:13

    Sarina:

    hallo meissie, ik krijg steeds meer respect voor je, als ik al die verhalen lees. Valt vast niet altijd mee!Hier gaat het zijn gangetje,jus is thuis wat aan het klussen, moet het wel wat rustig aandoen met een torenhoge bloeddruk. Hij heeft nog andere medicatie erbij, bovenop de diovan die hij al had.Maar komt allemaal wel weer goed! Veel knuffels en liefs , tot over 2 maanden

  • 10 Oktober 2011 - 20:09

    Pap Bert,Marja,Anne:

    Leuk om je verhalen/belevenissen weer te lezen, wel lachen met die apen, die achter je aan kwamen. Lekker kunnen douchen van het weekend en nog gedanst?Leuke foto's trouwens, zo krijg je echt een beetje een indruk.Grote kamer heb je.Wanneer krijg je je post?Heb je nu wel een dikker matras?ik heb plafond afgelopen maandag gewit i.v.m. de schimmel, schijnt toch niet helemaal te kunnen verkomen in dichte ruimtes.Pas nog heerlijk weekend met Hes gehad in Gilze-rijen, schaam me gewoon een beetje, wat voor luxe vergeleken bij jou.Latje van keukenraam buiten is rot, terwijl het eerst goed in de verf zat, pap is er meebezig.Anne is je nu aan het bellen en pap gaat zo je verhaal lezen, foto's kijken en nog reactie geven. Sinds vorige week, werk ik tot 24 okt. 4 dagen, heb ik de leiding, baas op vakantie, best pittig, veel vrijwilligers/cliënten om te begeleiden en collega in te werken.
    Nu weet ook wat van het thuisfront xxx Bert, Marja en Anne
    PS begint al op te schieten met aantal voorlichtingen!
    Succes, we denken aan je

  • 11 Oktober 2011 - 09:23

    Marianne V:

    Hoi Marloes, wat een verhalen en zeer komisch omschreven, kun je voor mij geen aapje mee nemen voor in mijn nieuwe huis [haha] wat een behelpen allemaal wat zijn wij dan rijk met al onze gemakken, zo leer je dit nog meer te waarderen. Het hondje van Jan is een schatje, en je hebt vers van de pers de groeten van mevr van Beek.
    Hou je taai en neem je zelf in acht.
    Michelle heeft het huis nog gekocht en gaat medio mei 2013 trouwen krijgen 1 juli de sleutel. Nou Marloes ik zie weer uit naar de volgende verhalen XXX

  • 11 Oktober 2011 - 16:32

    Sjannie:

    halo halllo,wat is het weer leuk om je verhalen te lezen. kijk er altijd naar uit, en wat je toch voor leuks allemaal mee maak,die apen ha ha zie het al voor me.maar dat geschijt houd ook maar niet op bij je,daar wordt je ook niet vrolijk van,leuke fotos, en zo als marianne ook al vertelde,het hondje is echt een scheetje. succes en veel plezier daar.ga weer wachte op je volgende verslag. groetjes van ons

  • 11 Oktober 2011 - 18:45

    Mama Van Marloes:


    Hoi meis,

    Wat heb je weer veel meegemaakt de afgelopen tijd en wat heb je het allemaal weer leuk neergezet in dit reisverslag. Ik hoor je gillen en zie je rennen om het dream hotel heen terwijl er een aap achter je aanzit. Je weet het zo neer te zetten dat het net lijkt of ik erbij ben. Mooie foto's heb je gemaakt en idd wat heb je een grote slaapkamer ik zag ook je eigen hoofdkussen uit Nederland. Ene wat een liefje zeg die Anaya. Verder gaat hier alles z'n gangetje. Geen echte bijzonderheden eigenlijk. Heb weer ABkuur voor urineweginfectie voor de zoveelste keer. Maar oke eens zal er wel eens een ABkuur werken toch. Nou dat was het weer en zonder te emotioneel te worden wil ik zeggen dat ik je nog steeds mis en dat ik van je hou. Dikke kus mama en de groetjes aan Annelieke.xxxxxxxxx

  • 12 Oktober 2011 - 14:29

    Oma Hoogvliet:

    Ama,meid het is weer een stikleuk verslag en spannentttt met al je huisdieren en buiten gebeuren.De foto''s geven een klein beetje het gevoel even in Ghana te zijn voor mij bedoel ik dan.Kippevel vanwege de spinnen en de slangen en vlak die apen niet uit.Meid blij dat je weer een beetje opgeknapt ben en bewondering hoe je het allemaal beleeft,ga er voor en veel plezier verder .Ik kijk weer naar je volgende verslag uit groetjes en een dikke kusss.

  • 12 Oktober 2011 - 16:49

    Jerome:

    Liefje Zo te zien Was het een druke week voor je en weekend lekker een hoteltje ahahaha hoop dat als je terug ben en als we naar hotel gaan toch mooier vind hahaha nou liefe nog 2 maandjes hou nog even vol Kus Kus J

  • 14 Oktober 2011 - 11:41

    Charmayne:

    hey Loesje,

    zo te zien beleef je heel wat mee, en de foto;s zien er superrr uit, ookal is het niet altijd van NU! hahhaha maar eey!respect meid! je doet het super goed! wat een mooie ervaring maak jij mee, beetje jaloers ;) u go girlsss in africa ! Doe rustig aan verder, zorg goed voor jezelf tot hoever het kan! best of the best u can! Tijd vliegt wel voorbij he.. :D voor je het weet zit je taak erop en ben je weer thuuus!! lieve schat, hele dikke knuffel!

    liefss xx maynetje

  • 14 Oktober 2011 - 17:01

    Marianne Siereveld:

    hoi marloes,jij maakt echt leuke,aparte dingen mee en wat schrijf je leuk, als je eenmaal aan het lezen ben kan je niet meer stoppen!! En de foto'S ook, super!! Hopen dat die schijterij een keer ophou!! groetjes marianne

  • 20 Oktober 2011 - 06:31

    Mieke:

    Hoi meissie,
    Sorry dat ik zo laat reageer maar ben nogal ziek...
    Maar goed , dat gaat vast wel over voor ik een jongetje ben.

    Weer een geweldig verslag.
    Jij zou het echt goed doen als schrijfster :)
    Misschien wel een idee voor als je terugkomt?

    kus en knuf Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Marloes

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 30024

Voorgaande reizen:

11 September 2011 - 12 December 2011

Stage in Ghana

Landen bezocht: